בניגוד למה שרבים חושבים, קל מאוד להחליף ספק אינטרנט – שיחת טלפון אחת, שינוי פשוט במחשב – ואתם עם חברה אחרת. אז למה להיתקע עם מחיר גבוה?
בזק בינלאומי הצליחו להרגיז אותי. הם כמובן לא היחידים שמקשים על אנשים לקבל מחיר יותר נמוך – אבל במקרה, מכיוון שגם אני לקוח שלהם, לאחרונה מספרים לי יותר ויותר אנשים על הטקטיקות המרגיזות שלהם לגרום לכם להמשיך לשלם מחיר גבוה.
אלו שעוקבים אחרי מדור ה"כמה אני משלם באמת" שלי, כבר יודעים שאני משלם לבזק בינלאומי 29.90 בעבור מהירות של 40 מגה. זה מחיר זול, אבל למעשה, יש כבר כאלה שמפצירים בי לעזוב – כי יש היום ספקים שלוקחים פחות על אותה מהירות. בהוט-נט, למשל, תקבלו כל מהירות ב-20 שקלים. אצל חלק מהספקים הגדולים האחרים, שמעתי על אנשים שקיבלו אחרי משא ומתן מחיר של 25 שקלים בחודש.
ובכל זאת אני לא עוזב, כי באופן כללי אני מרוצה מהשירות הטכני של בזק בינלאומי, והמחיר מספיק נמוך לטעמי ביחס למה שאני מקבל. אבל, כמובן, זה לא אומר שהייתי מסכים להתחיל לשלם להם 40 שקל בחודש. שלא לדבר על כאלה שמשלמים 50 ו-60 שקל בחודש, על מהירויות יותר נמוכות.
בעקבות הקריאה בבלוג, אנשים רבים מתקשרים לבזק בינלאומי ומבקשים לקבל את המחיר הנמוך יותר – 29.90. כדאי לזכור – מדובר במחיר רגיל לגמרי. כלומר, נמוך יותר ממה שהמוקדנים רוצים שתשלמו – אבל לא מדובר במחיר של "מבצע סופר-דופר מיוחד", או במחיר שקיבלתי כי אני עסק, או משהו כזה. למעשה, הרבה לפני שאני קיבלתי את המחיר הזה, קיבלו אותו אנשים אחרים – כך ידעתי שאני יכול לבקש אותו, כששדרגתי את המהירות.
ובכל זאת, המוקדנים (לפחות ב"קו הראשון" של שירות הלקוחות) לא רוצים שתקבלו אותו – לכן הם משתמשים בטקטיקות של משיכת זמן. למשל, מבקשים מספר תעודת זהות (!) של האדם האחר שמקבל את המחיר הזה, בתירוץ שרק ככה יוכלו לבדוק "למה" הוא מקבל את המחיר הנמוך הזה, ואולי אולי לתת לכם גם. במקרה אחד, המוקדן אפילו טרח והסביר למישהו שאני משקר (!), ושאין מחירים כאלה "אצל אף ספק".
אז הם מבקשים מספר זהות, כי הם יודעים שברוב המקרים לא יהיה לכם מספר זהות לתת. הם יודעים שהבקשה הזאת תשכנע אתכם שזה כנראה באמת מחיר "מיוחד" שאי אפשר לקבל. הם יודעים שהרבה אנשים יתייאשו בשלב הזה ויסכימו לקבל את המחיר הגבוה יותר.
ולמה? כי יותר מדי אנשים חושבים שלעבור ספק אינטרנט זה משהו נורא מסובך.
ובכן – זה לא. בניגוד לתחום תשתית האינטרנט, שם אנחנו תקועים בינתיים עם שתי חברות בלבד (בזק והוט), בתחום ספקי האינטרנט יש כמה וכמה חברות. ולמרות הסיסמאות על "כבלים תת-ימיים" (הפתעה – האינטרנט של כל החברות עובר דרך כבל תת-ימי. עוד לא הומצא האינטרנט שיכול לנוע על חמור או תוכי), השירות שתקבלו אצל כולן יהיה דומה, לטוב ולרע.
והכי חשוב – אנשים שוכחים שכבר אין היום התחייבות. עברתם לספק אינטרנט אחר ולא הייתם מרוצים? בשיחת טלפון אחת, ותוך דקה וחצי, אתם יכולים לקפוץ לספק אחר. אין שום סיבה להיתקע עם ספק אינטרנט לא טוב, או כזה שלא מוכן להוריד לכם מחירים.
גם מהצד הטכני, אגב, החלפת ספק זה משהו קל ומהיר – מחליפים שם משתמש וסיסמא במסך הרלבנטי של בזק או הוט, וזה הכל.
ומה לגבי כתובת האימייל? אני מקווה לטובתכם שאתם כבר מזמן לא משתמשים בכתובת האימייל שקיבלתם מתישהו בשנות ה-90 מהספק שלכם. אם כן – זה הזמן לעבור לג'ימייל, או יאהו, או כל שירות אימייל רשתי אחרי שלא יתקע אתכם אצל אותו ספק. ואם אתם בכל זאת משתמשים עדיין בכתובת הישנה של הספק, בזמן שאתם מעבירים את הכל לג'ימייל, רוב הספקים ישמחו להמשיך לקחת מכם מחיר נמוך כל חודש רק כדי להשאיר את כתובת האימייל הישנה באוויר.
כמובן, כמו בימי ענקיות הסלולר החביבים, ברגע שתודיעו לספק האינטרנט שאתם באמת עוזבים – או אז ייזכרו סוף סוף להציע לכם את המחיר שרציתם מלכתחילה. פה זה כבר שיקול שלכם, אם לתת להם את הסיפוק אחרי ששיגעו אתכם קודם, או לא.
אבל החלק החשוב הוא שתהיו מוכנים לעזוב באמת. אתם לא צריכים טובות של אף מוקדן – הציעו לכם מחיר גבוה יותר ממה שאתם יודעים שצריך לשלם? תבקשו להתנתק באותו רגע. כל חברה אחרת תשמח לקבל אתכם מיד.
ותוספת קטנה: בפעם הבאה שמוקדן בבזק בינלאומי אומר לכם ש"אין מחירים כאלה בחברה", אתם מוזמנים להפנות אותו לראיון עם מנכ"ל בזק בינלאומי, שאומר: "ידענו שנצטרך לספק מחיר קצת נמוך יותר, הרבה יותר, אז ריאלית המחיר ירד. אם שילמת לפני כן 30, 40 שקל עבור 2 מגה, אתה משלם היום 29 שקל עבור 100 מגה, אז ברור שאתה משלם הרבה פחות ריאלית".
כל ספקיות האינטרנט משתמשות באותו קו (כבל) ואילו לבזק בינלאומי יש אחד נפרד, כך שאין איטיות בשעות העומס. זה מה שמחזיק אותי בבזק בינלאומי.
זה נכון שהכבל החדש של בזק בינלאומי עזר לכולם בסופו של דבר. אבל זה לא אומר בהכרח שאצל המתחרות יותר איטי (ולו רק בגלל שאחד המשתמשים הגדולים בשוק – כלומר בזק בינלאומי – כבר לא "תופסים" רוחב פס בכבל הקודם).
כך או כך, אין לי תלונות על המהירות של בזק בינלאומי. לכן אני עדיין שם. אבל ממש לא בכל מחיר
עזבתי את בזקבינלאומי לטובת אקספון.
עם כל הכבוד, הם הפסידו אותי כלקוח כשהם היו הראשונים לחסום פה אתרי צפייה ישירה.
אין לאף אחד זכות לחסום לי את האינטרנט, רוצים להיות יצירתיים? תרימו אתרים של צפיה ישירה וגבו תשלום חודשי (הולם) אם האתר יהיה שווה, יהיו לא מעט מנויים.
מבחינת איטיות או מהירות, לטעמי הכל שטויות.
אני מוריד היום באותה מהירות בדיוק שהורדתי כשהייתי בבזק.
סיפורי סבתא.