אני לקוח של גולן טלקום מיומם הראשון. ועכשיו, בגלל מעשה אחד מרגיז, בגלל הבטחה אחת שהופרה, בדיוק כמו בימי החברות הוותיקות – הגיע הזמן לעזוב
200 שקלים. זה הסכום שבעבורו החליטו ב"גולן טלקום" שאין להם יותר צורך בי כלקוח. זה לא כל כך משנה שאנחנו מנויים שלהם מהחודש הראשון שבו החלו לגייס לקוחות, זה גם לא משנה שמאות לקוחות הצטרפו אליהם עד היום בזכות הבלוג הזה. בסופו של דבר, 200 שקלים עשו את ההבדל.
בשורה התחתונה זה כמובן לא עניין כספי נטו – זה עניין של שירות לקוחות. לצערי, אותו שירות לקוחות קלוקל שלמדתי להכיר על בשרי בחברות הסלולר הישנות. התופעה האיומה הזאת, של להבטיח משהו ואז לא לעמוד מאחוריו – ראינו את זה שוב ושוב בחברות הוותיקות. זו הרי הסיבה שאני לא חוזר אליהן היום. והנה, כל כך מהר, זה הגיע גם לגולן טלקום – לפחות מולי.
מעשה שהיה כך היה: בשנה שעברה, במסגרת קמפיין גיוס הלקוחות, הכריזו ב"גולן" על מבצע "חבר מביא חבר". במסגרתו, כל לקוח שימליץ ללקוח אחר לפתוח קו חדש בגולן – יקבל 200 שקלים (על הקו הבלתי מוגבל. על מסלול ה-9.9 הפרס היה נמוך יותר). זה לא אוטומטי, כמובן – אלא היה צורך לפרט באתר את המספר של הממליץ, כדי שההמלצה תירשם.
את הכסף עבור ההמלצות לא מקבלים מיד. התנאי היה שהלקוח החדש יישאר בגולן טלקום עד סוף השנה (תנאי שסיבך את גולן עם משרד התקשורת), ולכן הכסף עבור ההמלצה ניתן רק הרבה חודשים אחרי הצירוף עצמו – ובפועל, במהלך חודש ינואר האחרון.
באופן אישי ובאמצעות הבלוג הזה, המלצתי כמובן למאות אנשים להצטרף לגולן טלקום. אבל אף פעם לא ניסיתי לעשות את זה "דרך" מבצע החבר מביא חבר, כדי שלא יווצר הרושם שאני ממליץ לצורך המבצע. כך שדרך המבצע צירפתי בסך הכל אדם אחד. ומכיוון שהוא קרוב משפחה, אפילו הייתי שם כשהזמנת הקו החדש בוצעה בפועל. ומכיוון שהייתי שם, אני, בעצמי, באופן אישי, הכנסתי את מספר הנייד שלי כממליץ בטופס פתיחת הקו. "הידד", חשבתי לעצמי. עכשיו רק נותר לי לחכות חצי שנה, ואקבל 200 שקלים שלמים מגולן טלקום. נחמד.
אז עברה חצי שנה. מכיוון שאני מסודר, מכיוון שאני מתמצא בכל מה שקורה בשוק הסלולר – כשהגיע חודש ינואר והתשלומים בוששו להגיע, פניתי אל החברה ושאלתי מה קורה. "אל דאגה", הרגיעו אותי בפייסבוק – "בקרוב מאוד נכריז על התשלומים."
אז חיכיתי עוד קצת. ואז, אכן, זה קרה – החברה הכריזה בפייסבוק על התשלומים. לקוחות מאושרים דיווחו שקיבלו צ'קים מגולן טלקום, חזון אחרית הימים. ואני? כלום. יום יום בדקתי את תיבת הדואר, כאדם שמחכה למכתב מאהובו שהפליג מעבר לים כדי למכור תבלינים בארץ רחוקה. ויום יום שבתי מהתיבה מאוכזב – היא ריקה. לקוחות גולן טלקום האחרים צוהלים, ואילו אני – נותרתי ללא כלום.
לבסוף פניתי אל שירות הלקוחות של גולן טלקום. "היכן הצ'ק? למה הוא מתעכב?", שאלתי בחשש. הבטיחו לחזור אלי, ואכן חזרו למחרת. ואז קיבלתי את התשובה האיומה ביותר שחברה סלולרית ישראלית יכולה לתת לי בימים אלה. תשובה שעוררה אצלי את כל השדים, את כל הזכרונות הרעים ואת כל עוגמת הנפש שהכרתי בימים ההם, של שלושת חברות הסלולר הוותיקות: אין לנו תיעוד.
גולן טלקום היקרים: גם סלקום הבטיחו לי דברים, ואז גילו שאין להם תיעוד. גם פלאפון הבטיחו דברים, וגילו שאין תיעוד. באורנג' זה איכשהו לא קרה לי – אבל כנראה קרה לאחרים. ועכשיו, גולן היקרים – הצטרפתם אל הגדולים. הבטחתם משהו – ואז אין תיעוד.
אין לי מושג איך זה קרה. אני, כאמור, הכנסתי את מספר הממליץ באופן אישי, כך שלא יכול להיות שמישהו "שכח", נניח. בפועל, מסיבה כזו או אחרת, זה לא נרשם בגולן טלקום. הם יכולים כמובן לראות שהקו שעליו אני מדבר צורף בתקופת המבצע. הם יכולים גם לראות שזה קרה כשאני הייתי מנוי. הם יכולים לראות ששנינו עדיין מנויים, מאז. יכולים, אבל זה לא מעניין אותם. כי אין תיעוד.
מכאן, מבחינתם, יש שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שאני משקר. המצאתי את כל הסיפור הזה, דאגתי לבחון היטב את הזמנים שעליהם אני מדבר, וידאתי שהקו צורף בזמן המבצע, חיכיתי חצי שנה – ואז רקחתי סיפור מפולפל, רק כדי לסחוט 200 שקלים שלא מגיעים לי מגולן טלקום. האפשרות השניה היא שאני דובר אמת, ובגלל תקלה בצד של גולן טלקום (ובינינו – עם כל חיבתי אליהם עד היום – הימנעות מתקלות טכניות היא לא הצד החזק שלהם) – המבצע המהולל שלהם לא נרשם ולא עבד.
גולן טלקום, כמקובל בישראל (לצערי), בחרו באפשרות הראשונה. כלומר, לטעמם – אני משקר. הם לא אמרו את זה באופן מפורש, כמובן. הם כן שאלו, למשל, למה לא התקשרתי לשאול אם אני רשום למבצע לפני חצי שנה. סליחה? וכי למה שאתקשר? הרי אתם עצמכם אמרתם שהכסף יגיע רק בינואר, בתנאי שכולם עדיין לקוחות. לא ידעתי שאני צריך להתקשר כל חודש כדי לבדוק האם המחשבים שלכם מחקו את הרישום שלי או לא.
גולן טלקום עשו הרבה דברים טובים בשוק הסלולר הישראלי. בזכותם, ובזכות ירידת המחירים בשוק, הרווחתי עד היום הרבה יותר מ-200 שקלים. האם זה מספיק? אני לא בטוח. אם הייתי רוצה חברה שמבטיחה דבר אחד ואחר כך מתכחשת אליו בתירוצים טכניים כאלה ואחרים – הייתי חוזר לסלקום. היינו כבר בסרט הזה. וגם אם התפקיד של גולן טלקום בשוק חשוב – למה שאעשה להם הנחות שאני לא עושה לחברות אחרות? למה שאשלם כל חודש לחברה שטוענת (במעשיה) שאני שקרן?
אני עדיין מתלבט לאן לעבור. הוט מובייל? זה כנראה לא יקרה. יופון? רמי לוי? ואולי בסוף ארגע ואחליט להישאר? עוד לא ברור. אבל השורה התחתונה היא כזאת: מעכשיו, אם אראה מבצע אחר, בחברה אחרת, שיראה מספיק מפתה – אקפוץ עליו באותו רגע. זה לא היה המצב עד לפני שבועיים. במשך כמעט שנתיים, המשכתי לשלם בגולן 99 שקלים גם כשבשאר החברות המחיר ירד כמעט לחצי מזה.
חבל, גולן טלקום. היו לנו זמנים טובים ביחד.
עדכון, 12.2: שלחתי לשירות הלקוחות של גולן טלקום את הפוסט, כדי שאולי יבדקו את העניין יותר לעומק ויפיקו לקחים. תחילה ביקשו פרטים ואמרו שיבדקו – שמחתי. התשובה שקיבלתי כעבור שעתיים: בקשתך לניתוק התקבלה.
אני כותב על ענייני שירות לקוחות כבר הרבה זמן. תשובה משונה כזאת עוד לא קיבלתי.
עברתי ממש לפני מספר שבועות לרמי לוי- הם יושבים על התשתית של פלאפון (כך הדפתי את הטענה השחוקה לעייפה של חברות התקשורות הוותיקות: "אתה עובר לחברה קטנה?!? הרי התשתית שלהם לא טובה/מקצועית/מספקת…).
שילמתי 20 ש"ח לכרטיס SIM באמצעות קופון. התוכנית שלי- 59 ש"ח לחודש לשנה (תכנית ללא הגבלה + 3 ג'יגה). אשתי עשתה ב-49 ש"ח (רק 1 ג'יגה גלישה).
אגב, בפעם הקודמת שעזבתי לסלקום, פלאפון התקשרו אלי עוד באותו היום של הניוד והציעו לי הצעה מעולה לחצי שנה. עכשיו הסתיים והכי הרבה שהם היו מוכנים להציע (רק לאחר הניוד! לא מבין את הטיפשות שבדבר) זה 65 ש"ח לחודש.
לא חתונה קתולית ולא משלם יותר מהמחיר הכי זול בשוק (בשילוב, כמובן, של תשתית ראויה)
אתה יכול לעבור ל 012Mobile ללא הגבלה ב59 חברה מצוינת
(אני לא מפרסם אף אחד) וה SIM חינם
1. מצטרפת לגיא (בינתיים, עד שלא יוכח אחרת).
2. בעניין ה"אין תיעוד", רוצה לומר: לפלאפון דווקא יש תיעוד של שיחה שניהלתי עם המוכרן במוקד השירות, אלא שהם 1. סירבו לתת לי לשמוע אותה 2. סירבו לענות ישירות לשאלתי: "נכון אמרתי לו מפורשות, כמה פעמים, שאין לי צורך בטאבלט?" 3. התעקשו על כך שהמוכרן לא אמר לי את המילה "חינם" (ברור שנכון, אמר מלא מילים עוקפות).
3. זה הפוסט על פלאפוון, ממנה עברתי לסלקום לשבוע בלבד: הפעם הפקתי לקח מהר.
http://dvoritshargal.com/2013/12/31/%D7%92%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%99-%D7%A2%D7%9D-%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%9F/
עם סלקום, הייתה לי פעם הקלטה של השיחה עם הנציג שלהם, הקלטה שהקלטתי בעצמי אחרי שלמדתי את הלקח. זה עזר? בקושי. הם אמרו ש"קשה להבין", אבל זיכו אותי "לפנים משורת הדין"
מהסיפור הזה לא חידשת שום דבר, אפשר לסכם כמה דברים בלבד:
1. כלל ראשון – כולם היו חראות, עכשיו חראות ויהיו חראות.
2. לא עשית תיעוד,כמו צילום תופס הרשמה לפחות עם המספר שלך,הקלתת שיחה, להתקשר אחרי חודש לוודא. קרא סעיף 1 למה. (אני מנסה כל דבר שקשור לכסף, לתעד ולשמור במחשב, אפילו אם הוא נראה דבילי עכשיו)
3. סליחה אבל יצאת פרייר. לשלם 12 חודשים במשך שנה 99 = 1188, אף על פי שאני עברתי לפני שנה ל012MOBILE ושילמתי בממוצע 55~ כל חודש = 660 (החלפתי מסלול בערך 3 פעמים). יוצא ככה ששילמת 528ש"ח יותר. באחד הפוסטים גם ציינתי שמחיר גבוה, אבל צריך לעודד חברה חדשה וכו' לפי דבריך. עכשיו תקרא עוד פעם סעיף ראשון ותעשה משטוב לך.
אישית הייתי זורק אותם לפח!
אני קבלתי!
והם עדין הכי זולים !
ההורים שלי נרשמו וקבלו מבצע ממש טוב 60 ש"ח במקום 99 ש"ח.לכמה זמן?לא ידוע לי.
למשך שנה (אחר כך זה עולה בחזרה ל-99)
כן אבל אתה יודע,עוד שנה בטח יהיה מבצע אחר!!!
אני ממש אוהבת את הבלוג שלך! תוכל בבקשה לכתוב איך להמנע מפתויים? איך אתה נמנע מפתויים כשאתה רוצה לקנות משהו שאתה לא בהכרך צריך?
בעלי קיבל עבור חבר שנרשם בלי בעיות ואני עברתי אליהם לא מזמן ומרוצה, יום אחרי הניוד התקשרו מפלאפון והציעו את אותו הדיל אבל לא חזרתי, לטעמי נזכרו קצת מאוחר מדיי להיות תחרותיים…
אני קיבלתי
דרך האתר אפשר לראות תחת הטבות אם היית אמור לקבל את הכסף.
אבל אני חייב שאני מבין אותם הרי כל אחד יכול לטעון שמגיע לו…
זה לא מדויק שכל אחד יכול לטעון שמגיע לו – הרי בשורה התחתונה החלק החשוב הוא האם אכן הצטרף לקוח נוסף בתקופת המבצע, האם אני הייתי מנוי בזמן תקופת המבצע, האם שנינו עדיין מנויים – ואם ממש רוצים, אפשר גם לברר עם הלקוח שהצטרף אז, האם זה אכן נעשה בהמלצתי. כך שאפשר לבדוק את כל התנאים כולם – מלבד הטכני של רישום באתר (שאותו עשיתי – אבל לא נקלט, כאמור). מכאן, זאת כבר שאלה של רצון טוב ושירות לקוחות.
כתוכניתן בחברה שמפתחת מערכות לחברות סלולר אגיד דבר אחד. אם היו מכניסים אותך למערכת אז תמיד אפשר להצליב כל מיני מידע כדי להגיע להחלטה שמגיע לך שובר, בדרך כלל לא מוחקים מידע ממסד נתונים אלא מעדכנים אותה ככה שמערכת לא רואה את זה ולא מציגה כלום, ואף אחד לא יתחיל לבדוק את זה כי יקר.
נדמה לי במקרה שלך, פשוט לא הזינו במחשב את המספר שלך או שנציגה עשתה טעות בהקלדה. את האמת תנסה ללחוץ עד הסוף שיעשו בדיקה ידנית במסד נתונים אבל לא נראה שיסכימו 🙂
תנסה שהחבר שלך יתקשר ויואמר את דבריך
בהצלחה
אני יכול לארגן לך באורנג ב 69 ש"ח ללא הגבלה עם 5 ג'יגה.
אם אתה מעוניין, תענה לי במייל.
אני לקוח מרוצה של גולן. וקיבלתי מהם ממש לאחרונה שיק על חבר שצירפתי. אני אישית מאמין לחברה הזאת יותר מכל החברות בענף המושחת הזה ולכן אני שומר לה אמונים. מקווה שיפתרו את הבעיה שלך על הצד היותר טוב.
גולן טלקום לא מאפשרים לשנות מספר כרטיס אשראי על קו טלפון שהינו כבר מנוי אצלם.
יש לי 4 מנויים בגולן, ורציתי שיחייבו אותי רק על 3 מנויים, והרביעי ישלם בעצמו עם כרטיס אשראי שלו.
הם מסרבים בטענה שאין אצלם שרות כזה.
הציעו לי לנייד את הקו לחברה אחרת ואז לנייד אליהם בחזרה כמנוי חדש עם כרטיס אשראי חדש.
כלומר שני ניודים + תשלום על שני כרטיסי סים !
לא מבטיחים שבכלל תהיה אפשרות לשינוי בעלות על קו גם בעתיד.
אם הם בעצמם ממליצים לך לנייד החוצה את הקו – אולי זו הזדמנות לנייד החוצה את כל הקווים (ואולי גם לא לחזור אליהם…)
[…] השקל: למה עזבתי את גולן טלקום. […]
החוויה שלי עם גולן טלקום היתה קטסטרופלית קצרה ויקרה:
לפני כשבועיים ניסיתי להעביר את קווי הסלולר שלי ושל אמי באמצעות האתר של גולן. הזנתי את פרטינו האישיים ואת פרטי כרטיס האשראי והזמנתי משלוח סים על ידי שליח למחרת. רק לאחר שאושר התשלום הופיעו פרטי הלקוח החדש; שהורכב משום מה ממספר הנייד שלי ומשמה של אמי ומספר תעודת הזהות שלה.
ביקשתי לתקן את הטעות והתקשרתי לשירות הלקוחות המבקשים להצטרף לחברה. בשל העומס הרב על המוקד (הייתי מס' 37!) השארתי את מספר לחזרה. משלא חזרו אלי לאחר מספר שעות מאוחר יותר החלטתי להתקשר
והמתנתי כעשרים/שלושים דקות על הקו למענה אנושי.
הטלפנית שענתה לי לבסוף טענה שלא ניתן לשנות את הפרטים ללא עלות, משום שפעולה זו היא בגדר החלפת בעלים על הקו. לדבריה ניתן רק להשאיר את הפרטים השגויים או לשלם שוב(!), כי לדבריה הסים כבר הוזמן ונשלח (למרות שכאמור היה אמור להישלח רק למחרת). הודעתי לה כי אם זהו השירות שהם מעניקים למצטרפים חדשים אני מעוניינת לבטל את ההצטרפות שלי לחברה. היא אמרה כי תעשה כן, אך תבדוק מה ניתן לעשות כדי לרצות אותי ותחזור אלי.
שבועיים אח"כ ואני עוד מחכה…
מה הבעיה,תקנה סים ותנייד את עצמך לאן שבא לך, זו מדינה חופשית
בהמשך לפוסט כאן, הייתי רוצה לחלוק איתכם את החוויה שלי עם גולן טלקום.
לא הייתי מתאמץ לפרסם את הסיפור שלי אבל היחס המבזה, האטימות, והביריוניות של שירות הלקוחות שלהם היה מתחת לכל ביקורת.
אנסה לכתוב זאת בקצרה.
הקו שאליו נרשמתי רק לפני כחודש נותק, וזאת ללא חוב, ואפילו ששילמתי את החודש הבא מראש.
הסיבה: לגולן טלקום יש בעיה לחייב את חשבון הפייפל שלי, לכן גם שילמתי להם מראש.
לאחר בירור עם פייפל (והעובדה שלא הייתה לי בעיה לשלם באתרים אחרים, וגם לא הייתה לי בעיה לשלם לגולן באופן ידני) התברר שהבעיה אצלהם.
נדרשתי בכל מקרה לתת לגולן את פרטי האשראי שלי – דבר שאליו לא הסכמתי כי נרשמתי אליהם רק בגלל שניתן לשלם בפייפל – זה לא האינטרנט האיטי שלהם שפיתה אותי.
למרות שניסיתי להסביר להם את המצב, ולמרות שהחשבון שלי שולם ונמצא ביתרה חיובית, הם פשוט ניתקו חסמו את הקו עד שלא אתן להם את פרטי האשראי שלי.
האם אחרי התנהלות כזו אני עוד אסמוך עליהם עם כ.אשראי?
אציין בקצרה גם סיפור נוסף שקרה לחבר עם גולן : הוא נרשם עם כמה קווים לשירות אז כשהיה המבצע של קו שני ומעלה ב-2 ₪.
אחרי חודשיים חייבו אותו בכל קו בסכום של 99ש"ח(באשראי). שהוא דרש החזר גולן סרבו לזכות אותו אלא הציעו לשמור את הסכום המוגזם שהם גבו ולהוריד ממנו את החשבוניות הבאות.
אני מתכוון לפתוח קייס בפייפל להחזר עלות הסים(50 ₪) והעלות החודשית ששילמתי מראש ועבורה כבר לא אקבל דבר. את חוסר הנוחות והעצבים שזה גרם לי כל אחד יכול להבין.
נקווה שפייפל לא יאכזבו.
אל תתפתו לאפשרות התשלום בפייפל, וגם לא למבצעים, המחירים דומים בחברות אחרות. יחד עם אינטרנט איטי ובעיות תקשורת גולן טלקום היא בחירה דיי גרועה.