מה קרה למבצע בבזק, איך קיבלתי ראוטר חדש בחינם, ולמה אנשי המכירות של בזק בינלאומי מציעים משהו שהם לא יכולים לספק? הכל בדו"ח החודשי
כרגיל, פירוט ההוצאות החודשי שלי, שיעזור לכם לחסוך. הפירוט מתייחס בפועל להוצאות של החודש הקודם, כלומר חודש אוגוסט.
אל הפירוט המדויק אני מגיע בין השאר בזכות תוכנת התקציב המעולה, You Need A Budget. אם טרם התחלתם לעבוד על תקציב באמצעות המחשב – בעזרת הקופון הזה תוכלו לקבל הנחה ברכישה שלה. לאחרונה הם הוציאו גם גירסת אייפד משודרגת – ועכשיו אפשר לתכנן את התקציב גם במחשב השולחני וגם באייפד.
אינטרנט
תשתית בזק: מהירות 40 מגה, מחיר: 109 ש"ח.
ה"מבצע" השנתי שלי הסתיים במהלך יולי. טלפון אחד די קצר ופשוט הוביל לחידוש כמעט אוטומטי של המבצע לשנה נוספת. שימו לב שאם אתם לקוחות חדשים של בזק, תוכלו לקבל מחיר שנתי נמוך יותר באופן משמעותי – המחיר הזה הוא המוזל ללקוחות קיימים. כמו כן, המודם/ראוטר הישן שלי התחיל לעשות בעיות. ללקוחות חדשים, בזק מציעים את המודם/ראוטר החדש שלהם ב-10 שקלים לחודש, אבל עם שנתיים ראשונות בחינם. לקוחות קיימים שרוצים את הראוטר החדש צריכים לשלם מהיום הראשון, לכאורה. קצת התעקשות – וגם אני קיבלתי את המכשיר בחינם לשנתיים הראשונות.
ספק, בזק בינלאומי: מהירות 40 מגה, מחיר: 29.90 ש"ח. זה המחיר שאפשר לקבל היום על כל מהירות בבזק בינלאומי (על המהירויות הנמוכות יותר אפשר כמובן גם לשלם פחות) – ואל תתנו לנציגים הטלפוניים לבלבל אתכם (כי הם ינסו).
שימו לב לטריק החדש/ישן של חלק מספקי האינטרנט: אמא שלי קיבלה טלפון מנציגי מכירות של בזק בינלאומי, בו הם מבשרים לה בשמחה שהם יכולים לשדרג אותה ל-100 מגה בתוספת מחיר "קטנה". יש רק בעיה קטנה: באזור שלה בזק בכלל לא מספקת תשתית של 100 מגה, לכן עצם ההצעה היא חצופה – אם אתם לא יודעים שהתשתית קיימת, אל תציעו הצעות שאתם לא יכולים לקיים. (כמו כן, גם תוספת המחיר היא שטות – כי עם קצת התעקשות, גם בבזק בינלאומי תקבלו 100 מגה ב-29.90, אותו מחיר שהיא שילמה עד כה על 40 מגה. ובחברות אחרות גם תקבלו את המהירות הזו במחיר יותר נמוך).
טלפון קווי וסלולרי
טלפון קווי, בזק בינלאומי: תשלום חודשי קבוע של 10 שקלים (למשך שנה), כולל 60 דקות חודשיות. תעריפי השיחות מעבר לזה – 8 אגורות לדקה לקווים נייחים, 15 אגורות לדקה לקווים ניידים. אני עדיין שומע מאנשים שמשלמים לבזק מחירים גבוהים ומיותרים, רק כי הם לא בדקו את חשבון הטלפון שלהם כבר חמש שנים. אין שום סיבה לשלם היום דמי שימוש גבוהים לבזק. ההסבר המלא נמצא בפוסט על החיסכון במחירי הקווים של בזק. ותזכרו שאם אתם לא צריכים קו טלפון בכלל – אין שום מניעה לקבל מבזק רק אינטרנט, בלי קו טלפון בכלל (גם לא "קו קל" או שטות אחרת – צריכים רק אינטרנט שלמו רק על האינטרנט).
טלוויזיה
סופרמרקט
הוצאה חודשית כוללת באוגוסט: 1,436 ש"ח. (חודש קודם: 1,320 ש"ח). אחרי כמה חודשים של עלייה בהוצאות בסופר, ביולי-אוגוסט הייתה דווקא ירידה קלה למרבה השמחה, בעיקר בזכות חיסכון מוגבר שלנו.
החודש מגיעים כמובן המבצעים הגדולים של החגים. תיזהרו מהם – מצד אחד חלק מהמבצעים באמת שווים, במיוחד אם אלה מוצרים שאתם קונים בקביעות או באמת צריכים לשולחן החג. אבל אל תתפתו לקנות יותר מדי רק בגלל "שיש מבצע". החגים לא גורמים למשכורת החודשית שלכם לעלות, למרבה הצער. (חוץ מתווי השי, אם אתם מקבלים…). כדי לקנות בסופר בצורה מסודרת, אל תשכחו את המדריך לחיסכון בסופר.
כמה אתם משלמים?
משלמים יותר? פחות? ספרו על כך כאן או בעמוד הפייסבוק של השקל.
שלום,
אני כבר כמה חודשים מקבלת עדכונים ממך ומוצאת הרבה פעמים שזה ממש מועיל. אז קודם כל תודה.
לגבי המבצעים ובכלל ההתנהלות בקניות בסופר שזו ההוצאה העיקרית- עם השנים למדתי כמעט בע"פ את רוב מחירי סל המזון הקבוע שלנו כך שאני מייד יכולה להשוות. לא מצאתי שום דבר מפתה במגה/סופרסל על כל סניפהם וכד'. לעומת זאת אתמול הייתי ברמי לוי בבני ברק, העגבניות/מלפפונים בשקל, תפו"א 1.90 ועוד. נכון שזו לא בדיוק הסחורה הכי מובחרת, אבל כך גם בסופרסל/מגה וכו' במחירים פי 2 עד 3 יותר.
מצאתי יום אחד על הדלת פרסומת של "סיטון". זה סיטונאי שמשווק רק דברים "יבשים" אין מוצרי חלב, בשר וכו'. פעם ראשונה המשלוח היה בחינם (ברגיל 23 שח). שוב, מי שמודע למחירים, יש שם מבצעים ממש שווים, ומה גם שמדובר בדברים יבשים, שימורים, נייר טואלט, דגנים עוד ועוד שיכולים להחזיק מעמד חודשים. נכון שהמשכורת לא עולה, אבל בקניה חכמה אפשר גם פה לחסוך עשרות אחוזים. ולא-אני לא עובדת לא ברמי לוי ולא בסיטון.
חג שמח.
יש לך עצות לגבי משא ומתן עם בנקים להורדת עמלות בחשבונות עובר ושב והשקעות?
ניסיתי היום להתמקח איתם על מחירי אינטרנט בתור לקוח חדש ולצערי זה לא ממש עבד לי וקיבלתי את המחירים שמציאים ונראים ב"כמה זה", שזה 85 לבזק תשתית ועוד 40 שקלים בבזק בינלאומי (אני מעדיף את שני החברות האלה כי הן מאוד אמינות בשירות שלהן והמוצר שלהם טוב, בלי ניתוקים).
באתר "כמה זה" בעיקר מדברים אנשים של שימור לקוחות אבל לי נאמר שאני לא יכול להגיע לשימור לקוחות אם אני לא לקוח קיים, יש למישהו עצה מה לעשות?
אז הסכמתי כרגע למחירים האלה בתקווה שעוד כמה זמן להתקשר ולבקש לשנות דרך שימור לקוחות…